GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOrlando i trzy panie
Strona 1 z 2
Akcja opery Jerzego Haendla Orlando nie ma większego znaczenia, sensu, ani tym bardziej morału. W istocie nie nadaje się dla dzieci, choć całość przedstawienia zarejestrował Narodowy Instytut Audiowizualny specjalnie dla szkół. Orlando kocha mocno i namiętnie każdą po kolei, jedną z nich i rywala nawet zabija, ale wszystko kończy się dobrze, umarli wstają i cieszą się.
Zupełnie inaczej z muzyką. Rówieśnik Bacha Janowi Sebastianowi nie dorównuje, ale i tak jest wielki. Jego dzieła można słuchać z zamkniętymi oczami, choć mamy tutaj reżyserię, kostiumy, dekoracje i rekwizyty. Wszystko skromne i raczej umowne. Gra aktorska śpiewaków na milę trąci sztucznością. Ale głosy piękne, czyste, dobrze postawione i dźwięczne. Orkiestra instrumentów historycznych Royal Baroque Ensamble gra z pasją i doskonale współpracuje z dyrygującą od klawesynu Lilianną Stawarz, zaś w trzeciej części duet dwóch violi d’amore to prawdziwy rarytas muzyczny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |