GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rataplan, rataplan, rataplan”
Strona 4 z 4
Kantylenowe andante Marii „Il faut partir” z finału I aktu, zaśpiewane z wielką kulturą, podobnie jak liryczna aria „Par le rang et par l'opulence” z solo wiolonczelowym w drugim, połączona z cabalettą „Oh! transport! oh! douce ivresse”, sprawiły, iż Nathalie Dessay niepodzielnie wysunęła się na pierwszy plan obsady.
Zwłaszcza że Juan Diego Flórez, jej sceniczny partner, wydawał się, jak na tenora przystało, wyłącznie skupionym na swoim egotycznym c’’ i wrażeniem jakie ono wywołuje. Na dodatek tworzył przerysowany wizerunek aktorski postaci – na przykład w duecie z Marią „Dupuis l'instant ou, dans mes bras” w I akcie z gołymi kolanami w tyrolskich spodenkach, potem w mundurze, gdy się dla niej zaciągnie do oddziału. Atoli, w arii „Pour me rapprocher de Marie, Je me enrôlai, pauvre soldat” z drugiego aktu dowiódł, że muzykalność i jemu nie jest obca, z wielkim wyczuciem dobierając barwę i siłę dźwięku oraz płynnie prowadząc frazę. Pozostałe partie są drugoplanowymi, tworzącymi tło dla pary protagonistów. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |