GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFigaro u Hrabiego
Strona 3 z 3
Osobnym problemem była oprawa scenograficzna. Nadmiar czerwonego koloru sugerował zbyt nachalnie, że rzecz dzieje się w burdelu (?). Zdziwienie budziły drzwi do salonów Hrabiego i Hrabiny, które przypominały wejścia do windy. Lepiej wypadły szklane dekoracje imitujące ogród Hrabiego. Pomysł reżysersko-scenograficzny, aby w każdej scenie pojawił się wizerunek konia można jakoś obronić. Także kostiumy Marleny Skoneczko stylizowane na hiszpańskie flamenco były czymś oryginalnym i nie wymuszonym. Figaro nawet w jednej ze scen parodiuje gesty torreadora, co uatrakcyjniło przebieg akcji w tej komedii.
Trochę kolorytu hiszpańskiego wnieśli też tancerze, a jedna z pań, Justyna Piwnicka, odpowiadała jednocześnie za przygotowanie ruchowe wszystkich wykonawców. Nowe Wesele Figara miało międzynarodowy wymiar, bo przygotowano je we współpracy z Lwowskim Narodowym Akademickim Teatrem Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej. Reżyser Wowkun powoływał się przy tej okazji na związki Lwowa z rodziną Mozartów – syn wielkiego Wolfganga Amadeusza mieszkał jakiś czas w tym mieście. Z kolei w Warszawie – jak się dowiadujemy z premiery baletowej w Teatrze Wielkim przebywał przez kilka miesięcy Giacomo Casanova, który osobiście znał Mozarta. Muzyką z Don Juana zachwycił się Chopin pisząc Wariacje La ci darem la mano, a także Adam Mickiewicz wprowadzając Menueta z tej opery do sceny u Senatora w Dziadach. To m.in. dlatego w Warszawie 25 lat temu dyrektor WOK Stefan Sutkowski wymyślił Festiwal tego kompozytora. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |