GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFigaro u Hrabiego
Strona 2 z 3
Później o dziecku już ani widu, ani słychu. Zuzanna w wykonaniu Marty Boberskiej była poprawna we wszystkich swych solówkach oraz ansamblach. Jej sceny z Cherubinem jednak wypadły sztucznie, do czego przyczynił się nadmiernie wyrośnięty Jan Jakub Monowid. Oczywiście obsadzenie mężczyzny w roli chłopca ma swoje uzasadnienie dramaturgiczne. W tym wypadku jednak trzeba było wybrać kogoś niższego. Pamiętamy świetną kreację w tej roli Piotra Łykowskiego. Premierowy Cherubin najlepiej, bo miękko i lirycznie zaśpiewał arię Voi que sapete.
W innych miejscach opery jego falset w wysokich rejestrach brzmiał ostro i nieprzyjemnie. Świetnie aktorsko, wizerunkowo i głosowo zapisał się w pamięci Bartolo w wykonaniu Dariusza Górskiego. To była rola nienaganna pod każdym względem, z którą ten artysta mógłby się pokazać także w teatrze dramatycznym. Basilio (Jakub Andrzej Grabowski) do złudzenia przypominał pewnego zmiennego polityka zwanego spin-doktorem (ostatnio w PO). Marcelina – Joanna Matraszek walczyła z chrypką, ale spełniła się jako matka Figara. Bogdan Śliwa, jako ogrodnik Antonio był jak zwykle bardzo zabawny. Wreszcie ładniutka i filigranowa Barbarina – Aleksandra Resztik powinna jeszcze trochę popracować nad dobrą emisją głosu. Śpiewanie Mozarta to wysoka półka i nie można być tu niedorobionym wokalnie. Pojawiały się u pani Aleksandry piękne tony, ale to za mało by śpiewać nawet tak małą rólkę jak Barbarina. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |