GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNajtrudniejsza dyscyplina śpiewacza
Strona 5 z 6
Mezzosopran Elwira Janasik śpiewała wyłącznie repertuar rosyjski (Glinka, Rachmaninow) i była absolutnie bez zarzutu, gdy idzie o swobodę interpretacji i stosowane środki aktorskie. Śpiewaczka dysponująca ładnym silnym głosem imponowała ciemnymi dołami. W bardziej dramatycznych sekwencjach zaczynała forsować i siłować się z głosem, a dźwięki wychodziły nieprzyjemnie jaskrawe. Baryton Michał Sobiech wspólnie z doskonałą pianistką Sylwią Michalik zaprezentowali się w repertuarze niemieckim i rosyjskim. W popularnej pieśni Brahmsa Feldeinsamkeit solista dysponujący dobrym i mocnym głosem sprawiał wrażenie, jakby kompletnie nie rozumiał o czym śpiewa.
Pomagał sobie jedną ręką. Drugą włączył w pieśni Piotra Czajkowskiego Błogosławlaju was liesa i tutaj pokazał się z dużo lepszej strony. Pieśń miała swoją dramaturgię i typowe dla kompozytora emocje. W dwóch pieśniach Mahlera śpiewak wykazywał pewną nerwowość, którą można było tłumaczyć dramatyzmem tekstu i tym, że niektóre podejścia sprawiły mu trudność techniczną. Ostatnim uczestnikiem Studium Pieśni, który zdecydował się wziąć udział w koncercie był Koreańczyk Hotaek Lee z pianistką Inhee Cho. Baryton z Azji postanowił śpiewać z nut, ponurą i dramatyczną pieśń Atlas Schuberta oraz żartobliwą wesołą Il dottore pomodoro, w języku polskim Henryka Czyża. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |