opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




12 maj 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

22 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Najtrudniejsza dyscyplina śpiewacza

Po drugie jego jedynym aktorskim środkiem wyrazu były nieśmiałe, subtelne ruchy rąk niekiedy przypominające rytmiczne taktowanie. W pieśniach Clauda Debussy’ego dały też o sobie znać niewielkie problemy wokalne, ściśnięty głos w górnych rejestrach.

Drugi z występujących tenorów Aleksander Rewiński dysponował głosem jaśniejszym, bardziej lirycznym, wykazał się dużą muzykalnością, potrafił np. w pieśni Brittena The Little Old Table dobrze współpracować słowami z dźwiękonaśladowczymi uderzeniami fortepianu.

UM,Rewinski

 

Narrację wspierał swobodną gestykulacją i widać było, że wykonawstwo pieśni, niezależnie od języka wypowiedzi nie sprawiało mu trudności. Prawdziwy test na wokalną sprawność przeszedł w klasycystycznej pieśni Adelaide Ludwiga van Beethovena i tylko w dosyć smutnej, dekadenckiej pieśni Karola Szymanowskiego Tyś nie umarła, był mało wyrazisty.

Baryton Łukasz Hajduczenia dysponujący dobrym głosem o ciekawej barwie całą grę aktorską skupił na mimice twarzy, w czym zresztą doskonale mu wtórowała pianistka Krystyna Raczyńska, jedna z lepszych akompaniatorek podczas tego koncertu. W trudniejszych wokalnie pieśniach Sergiusza Rachmaninowa, zwłaszcza w wymagających wokalnej brawury Wiosennych wodach, ujawnił jednak słabości w atakowaniu wysokich tonów, które były zduszone i cofnięte. Z kolei niskie dźwięki śpiewak wykonywał bez podparcia, wspomagając się krtanią.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART