GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFaust potępiony i zwycięski
Strona 2 z 4
Stworzył postać demoniczną i bezkompromisową. Komasa – syn znanego aktora Wiesława i brat znanego reżysera Jana – miał się kogo radzić, ale w tym wypadku jego wizerunek sceniczny ukształtował Maciej Prus, współautor wielkiego sukcesu Potępienia Fausta na inauguracji XXII Bydgoskiego Festiwalu Operowego. Do kolekcji postaci przez niego poprowadzonych zaliczymy jeszcze dwoje śpiewaków i jedną tancerkę.
Małgorzata – Ewelina Rakoca z początku prowadząca frazę dosyć sztywno, nawet w duecie miłosnym z Faustem, z czasem się pięknie rozśpiewała i kolejne arie miały już francuski wdzięk, nie wspominając o bogatym brzmieniu i intonacyjnej precyzji. Rolę drugoplanową Brandera wyśpiewał Leszek Holec, baryton z chóru, który jak tylko może to się przebija do grona solistów.
W Fauście jego dodatkowym atutem były naturalne długie włosy, które reżyser wykorzystał w scenie w gospodzie Auerbacha, jako swoisty rekwizyt, symbol rozchełstania i egzekwowania przemocy. Wreszcie dodatkowa postać M... która była oryginalnym pomysłem reżyserskim i synonimem złowrogiej, szatańskiej kobiecości została, przekazana choreografowi Jackowi Przybyłowiczowi, który postanowił powierzyć ją Annie Krysiak, specjalizującej się w tańcu nowoczesnym. Przybyłowicz zresztą doskonale, twórczo i niesamowicie sugestywnie ułożył tańce grupy szatanów, a także impresje wojenne do muzyki słynnego Marsza Rakoczego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |