GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKlęska „Barona cygańskiego” w cyrku
Strona 2 z 3
I wreszcie ten dodany finał z upiornym walcem Nad pięknym modrym Dunajem tańczonym przez tancerki rodem w filmu Cabaret i tancerzy w skórzanych płaszczach i esesmańskich czapkach. Zbyt wiele skojarzeń można odnaleźć w tej scenie!
Po co? Dlaczego? To pytania gęsto w tym przedstawieniu cisnące się na usta. Co u licha robi na scenie ten pan z charakterystycznym wąsikiem, któremu zawdzięczmy II wojnę światową. Dlaczego cała inscenizacja została obdarta z tej cudownej atmosfery i wyrazistej charakterystyki postaci, a nawet tej odrobiny humoru.
Czemu ma służyć niemiecka wersja językowa w ariach, skoro muzykę grano z polskiej partytury dawno temu dostosowanej do cudownego przekładu Krystyny Chudowolskiej. Niemiecka wersja sprawiła, że wiele znanych i przez lata nuconych przebojów z tej operetki wyparowało bezpowrotnie w powietrze. Próżno czekać w tym przedstawieniu na słynne kuplety Barinkaya Wielka sława to żart, pełen lirycznego nastroju duet Saffi i Barinkaya Kto ślub nam dał, czy pełne humoru finałowe Kuplety Kálmána Zupána. Na osłodę publiczności pozostawiono tylko mówione dialogi, ale one w tej sytuacji niewiele zmieniają, więc publiczność siedzi jak na tureckim kazaniu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |