GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOniegin w cieniu Tatiany
Strona 1 z 3
Reżyser Yuri Alexandrov nie zerwał z liczącą już ponad 100 lat tradycją wystawiania arcydzieła Piotra Czajkowskiego, jednak silniej uwypuklił obecność Tatiany, która jest tutaj w sumie najważniejszą postacią w operze. Z jednej strony uwolnił śpiewaczkę kreującą tę rolę od żmudnego i długotrwałego pisania listu, co jest jedną z najmniej malowniczych scen w dorobku opery światowej, z drugiej strony kazał jej obserwować jak swój pożegnalny list pisze Leński.
Jego wybrankę Olgę rozterki wielbiciela jakoś specjalnie nie interesowały. Tatiana jednak zbiera żniwo wszystkich swoich i nie swoich błędów młodości, i to w niej dokonuje się gruntowna przemiana, co reżyser wraz z autorką choreografii Bożeną Klimczak postanowili zwizualizować. Dziewczyna podczas pierwszych taktów poloneza, jaki otwiera pyszny bal w stolicy, występuje jeszcze w skromnej jasnej sukienczynie, wywija rękami i nogami jakby miała się rozerwać na kawałki, albo wzlecieć w powietrze, a potem niepostrzeżenie znika i po chwili wkracza dostojnie w bogatej czerwonej sukni księżnej, już jako ta wydoroślała i odmieniona, choć wcale nie oschła i zimna. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |