GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŻyję przyszłością – rozmowa z Arturem Jaroniem
Strona 4 z 11
Czy teraz występuje Pan z wcześniej przygotowanymi koncertami, czy sięga po nowe? – W repertuarze mam ponad 20 koncertów fortepianowych, od Bacha do muzyki współczesnej, a w dorobku prawykonania utworów kieleckich kompozytorów: „Rapsodii” Karola Anbilda i Koncertu fortepianowego Mirosława Niziurskiego. Większość koncertów grałem po kilka lub kilkanaście razy, a niektóre, na przykład „Błekitną rapsodię” Gershwina, to nawet blisko 50 razy. Koncert Griega do dzisiaj mnie wzrusza i z przyjemnością daję go do grania swoim uczniom. Jako muzyk nie odczuwam już potrzeby udowadniania, że jestem artystą, teraz gram, bo mi to sprawia radość. W muzyce szukam przyjemności i poczucia spełnienia.
Słyszałam, że jest Pan ulubionym uczniem ukraińskiego pianisty Anatolija Kardaszewa... – To było tak: w ukraińskiej Winnicy poznałem dyrygenta Jewgienija Szestakowa, który zaprosił mnie do Odessy z koncertem Mozarta. A w Odessie spotkałem ludzi, którzy zostali moimi przyjaciółmi na całe życie: pianistę Aleksieja Botwinowa i śpiewaka Anatolija Dudę. Oni poznali mnie z profesorem Anatolijem Kardaszewem i to on zrobił ze mnie dojrzałego pianistę. To właśnie z nim przygotowałem ponad dziesięć koncertów, z którymi spokojnie mogę występować w każdym zakątku świata. Wśród nich jest II Koncert fortepianowy Rachmaninowa i Koncert F-dur Gershwina. Między nami są relacje ojca i syna, i życzyłbym sobie takich relacji ze swoimi uczniami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |