GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOjciec - grać
Strona 1 z 2
Miała być wystawiona pierwsza polska opera narodowa Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale, która była jego dziełem, ale ponoć nie zgodziła się cenzura zaborcy. Zgodziła się natomiast na występ w roli tytułowej w Molierowskiej komedii Tartuffe, więc z przedstawienia muzycznego wyszły nici.
Jednak, że Wojciech Bogusławski był nie tylko fantastycznym aktorem, ale też zdolnym śpiewakiem operowym, więc na warszawskiej scenie Teatru Dramatycznego kierowniczka muzyczna przedstawienia Bela Krynicka wymyśliła, że główny bohater zaintonuje pierwsze tony słynnej Toccaty d-moll Jana Sebastiana Bacha, a pozostali członkowie zespołu podchwycą ten motyw i pociągną dalej, aż do efektownego akordu przez dwie oktawy, jakby to były wielkie organy kościelne. W praktyce odniesienie do Bacha było, ale okazało się trochę trudne dla aktorów i w efekcie ten zespołowy śpiew jeszcze bardziej podkreślił groteskową sytuację. Sama intryga została zaprezentowana po wirtuozowsku. Nie tylko Wojciech Bogusławski, czyli Witold Dębicki, wyszedł twórcom przedstawienia „jak żywy", ale cała otaczająca go trupa jakoby prowincjonalnych aktorów zaprezentowała swe zdecydowanie komiczne kompetencje. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |