GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo warto zapamiętać z roku 2014 w muzyce?
Strona 1 z 5
Po dziewięćdziesięciu trzech latach od prapremiery chicagowskiej doszło w końcu do prezentacji „Miłości do trzech pomarańczy” Siergieja Prokofiewa na polskiej scenie operowej. Po okresie zastoju Opera Krakowska nawiązała w ten sposób do własnych osiągnięć w tym względzie (polska premiera „Don Kichota” Jules’a Masseneta w inscenizacji Tadeusza Kantora za czasów Kazimierza Korda, światowa sceniczna „Śmierci Don Juana” Romana Palestra za dyrekcji Ewy Michnik).
Tym razem mocną stronę stanowi wydająca się nie znać granic inwencja reżyserska Michała Znanieckiego. Pomysł goni pomysł, lecz w żadnej mierze nie kłoci się z partyturą. Świetnie brzmiały prowadzone przez Tomasza Tokarczyka orkiestra i chór, którego partia posiada momentami onomatopeiczny charakter. A kompozytor stawia przed nimi nie lada wyzwania rytmicznej i kolorystycznej natury. Udało się też zgromadzić doskonały ansambl solistów, a nie ma tu ról drugoplanowych pod względem wymagań wokalnych. W operze Prokofiewa występuje postać Fata Morgany, ale świetny jej krakowski spektakl bynajmniej nie był f a t a m o r g a n ą ! |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |