GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzar operowej cyganerii, albo Boski Grigolo?
Strona 1 z 4
Był taki film „Czar cyganerii” w reżyserii Gezy von Bolvaryego z 1937 roku, stanowiący swobodną adaptację operowej fabuły, a w którym wystąpili niedawno zmarła Martha Eggerth i Jan Kiepura. Również przed wojną szeroką popularność zdobył przebój Hanki Ordonówny „Mój mały gigolo”. Co do wzrostu, to się zgadza, ponieważ Vittorio Grigolo jest typowym włoskim tenorem, a więc niskim. Niestety, sceniczna aparycja nie stanowi jego niekwestionowanego atutu, a zatem musi nadrabiać jej niedostatki za pomocą urody głosu i czynionego zeń odpowiedniego użytku.
Nieoczekiwanie jednak na główną bohaterkę wieczoru (choć w nowojorskiej Metropolitan Opera jest to popołudniówka – bezpośrednia transmisja, przeprowadzona do krakowskiego kina „Kijów” 5 kwietnia), wysunęła się Kristine Opolais, która w ostatniej chwili zastąpiła niedysponowaną Anitę Hartig, poprzedniego dnia śpiewając inną Pucciniowską partię – Cho-cho-san z „Madame Butterfly”. Jej Mimi nie jest naiwną gryzetką, lecz w pełni świadomą swych dążeń i celów młodą kobietą, stopniowo orientującą się w swej sytuacji bez wyjścia. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |