GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNowa inscenizacja „Czarodziejskiego fletu” w Opéra-Bastille
Strona 2 z 4
Mamy tu również do czynienia z dwoma usiłowaniami zabójstwa, kiedy Królowa Nocy stara się namówić Paminę do zamordowania Sarastro i kiedy Monostatos chce ją zabić, ponieważ odrzuca ona z wstrętem jego zaloty. Ponadto Kapłani nieustannie pytają Papagena i Tamino, czy są gotowi stawić czoła śmierci. Carsen słusznie przypomina, że Czarodziejski flet został napisany w ostatnich miesiącach życia Mozarta, który w napisanym wówczas słynnym liście konkludował, iż „śmierć jest naszą najlepszą przyjaciółką”.
Owe refleksje znajdują swe pełne odzwierciedlenie w pokazywanym w Paryżu przedstawieniu. W głębi sceny na ogromnym ekranie wyświetlane są przygotowane przez Martina Eidenbergera projekcje wideo ukazujące nasycone symboliką zmiany kolejnych pór roku.
Najpierw ukazuje się nam tryskająca świeżą zielenią natura, następnie liście na drzewach żółkną, aż wreszcie cały las pokrywa się śniegiem, by pod koniec, zgodnie z naturalnym cyklem, znów powrócić do kwitnąco-zielonego wystroju. Symbolicznego znaczenia nabierają też kolory skrojonych przez Petrę Reinhard kostiumów: białych dla istot naznaczonych niewinnością i czarne dla pozostałych protagonistów, jakby dla podkreślenia, iż przechodzą oni z winy innych - lub samych siebie - przez trudne i nie zawsze pozytywne doświadczenia. Cała scena wyłożona jest równo przystrzyżonym trawnikiem, w którym dostrzegamy świeżo wykopane i otoczone wałem z ziemi groby. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |