opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




15 maj 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

43 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Łaska mediolańska na pstrym koniu jeździ

Faktem jest jednak to, że koncepcja realizatorska Traviaty była tyleż nowoczesna, co perfekcyjnie prowadzona zgodnie z intencjami reżysera, co nie znaczy, że wbrew myśli kompozytora. Wszystko tutaj miało sens, każda scena, każdy ruch, każdy gest, nawet każde ściągnięcie brwi, a rzecz o tyle istotna, że kamery kierowane przez ekipę telewizyjną RAI pokazywały mnóstwo zbliżeń, szczegółów niemalże anatomicznych, choć także doskonale „filmowano” sceny zbiorowe, w których chór opery La Scala wcale nie był homogeniczną masą sopranów, altów, tenorów i basów, ale różnorodną społecznością nieco rozwiązłej i próżnej elity artystyczno-finansowej Paryża. To co transmitowano ze sceny La Scali na cały świat, było tak drobiazgowo opracowane, i tak świetnie wyćwiczone przez artystów, że widz mógł nabrać przekonania, iż nie ma do czynienia z realizacją opery na deskach teatru, ale błyskotliwie zmontowanym filmem fabularnym kręconym w naturalnych wnętrzach. Zarówno warstwa dźwiękowa nie zawierała żadnych przypadkowych stuków, sapań czy odgłosów kaszlu dobiegających z widowni, jak też nigdzie nie można było dostrzec choćby cienia mikrofonu przypiętego do czoła albo kostiumu. W sumie pod względem technicznym transmisja Traviaty z Mediolanu była przykładem profesjonalizmu najwyższej próby i ukazywała cudowne możliwości technologii cyfrowej.

Traviata,La Scala 1

Wywołująca niekłamany zachwyt u polskiej widowni realizacja sceniczna dzieła Verdiego i bliski ideału przekaz satelitarny nie znalazł uznania tam, gdzie utwór powstawał, czyli w Mediolanie. Największe niezadowolenie , buczenie i gwizdy wywołało pojawienie się na scenie już po wybrzmieniu ostatnich taktów, rosyjskiej ekipy realizatorów z reżyserem Dmitri Tcherniakovem na czele. Moim zdaniem dało o sobie znać zachowawcze podejście miłośników opery do spuścizny Verdiego, chociaż ingerencja cudzoziemców w oryginalne libretto była stosunkowo niewielka.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART