GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Cuda Rebego” – czyli odważne sięgnięcie po musical!
Strona 7 z 8
Puentą roli jest buńczuczne oświadczenie: jam to sprawił, że od tej pory w Ciechocinku będą same szczęśliwe małżeństwa – co wprowadza zarazem swoistą atmosferę „rehabilitacji” kurortu. Tytułowe „cuda” są ilustrowane iluzjonistycznymi zabiegami autorstwa Konrada Mościńskiego.
Nie sposób w tym miejscu pominąć postaci Ryfki, którą znakomicie odegrała główna inicjatorka przedsięwzięcia – Ewa Warta-Śmietana. Kunszt wokalny nie pozostawia tu żadnej wątpliwości. Zwłaszcza przejmujące wrażenie wywierają dwie pieśni: Siedem dobrych lat oraz tradycyjna modlitwa Avinu Malkeinu. Znawcy przedmiotu z pewnością znają ją z wykonania Barbry Streisand. Tym razem słowa modlitwy zostały ubrane w autorską muzykę, w której Waldemar Król sięgnął niebotycznych wyżyn kunsztu kompozytorskiego, znakomicie budując formę umożliwiającą wokalistce perfekcyjne stopniowanie napięcia. Na niewątpliwy plus należy zapisać Pani Ewie również to, że dla dobra sztuki zdecydowała się w warstwie dramatycznej zejść do roli de facto drugoplanowej, zachowując dla siebie niewątpliwie zasłużoną rolę liderki wokalnej. Należy też docenić osobę Małgorzaty Westrych – wieloletniej korepetytor solistów Opery Krakowskiej, która podjęła się trudów przygotowania muzycznego obsady i na tym polu odniosła niewątpliwy sukces, niestety pozostający jak zawsze w cieniu – taki niewdzięczny los korepetytora. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |