GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBaletowa „Alicja w krainie czarów”
Strona 1 z 2
Niezawodne w prezentowaniu ciekawych wydarzeń muzycznych Multikino pokazało w swoich placówkach retransmisję z ubiegłorocznego wykonania w Royal Opera House w Londynie nowego baletu Alicja w krainie czarów. Na podstawie słynnej książki dla dzieci Lewisa Carrolla powstał scenariusz Nicholasa Wrighta, a w ślad za nim trzyaktowy spektakl baletowy w choreografii Christophera Wheeldona z muzyką Joby Talbota. Muzyka jest eklektyczna, bo łączy różne style, od romantycznego rodem z Czajkowskiego, po lekko jazzujący rodem z Leonarda Bernsteina aż po łagodnie repetytywny minimal rodem z Philipa Glassa.
Całość została bardzo sprawnie i atrakcyjnie zinstrumentowana przez kompozytora i Christophera Austina, z wykorzystaniem wielu instrumentów perkusyjnych o określonej wysokości, choreografia także podąża w zgodzie z muzyką, bo jest to balet klasyczny wzbogacony wieloma charakterystycznymi elementami, takimi jak np. stepowanie. Niektóre sceny, jak rewelacyjnie wykonany przez Zenaidę Yanowsky taniec Królowej Kier, jest w sumie karykaturą układu tanecznego z baletu Śpiąca królewna Czajkowskiego w układzie Mariusa Petipa. Choreograf miał też wiele własnych oryginalnych pomysłów, i co najważniejsze, potrafił każdej z fantastycznych, bajkowych postaci przypisać wyrazisty charakter, który artyści ukazują nam środkami tanecznymi. Taniec gąsienicy przybiera więc jakiś etniczno-orientalny, wijący się układ w wykonaniu Erica Underwooda, natomiast Alexander Campbell jako Mad Hatter doskonale poddaje rytm stepując podkutymi butami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |