GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBaletowa „Alicja w krainie czarów”
Strona 2 z 2
Ważną rolę gra opiekun Alicji Biały Królik w wykonaniu Edwarda Watsona, zaś całkiem klasycznym kochankiem , jakby księciem z Jeziora łabędziego staje się przystojny Federico Bonelli. Bardzo odpowiedzialne zadanie miała oczywiście odtwórczyni roli Alicji Sarah Lamb, bowiem praktycznie nie schodzi ze sceny.
Interesujące popisy taneczne nie są jedyną atrakcją spektaklu, posiada on też bardzo kolorową i fantazyjną oprawę wizualną. Maski i kostiumy są tu dziełem Boba Crowley’a, ale ogromnie wiele dają spektaklowi animacje i projekcje wideo, wzbogacające scenografię i sprawiające wrażenie, że Alicja rzeczywiście zapada w głęboki sen, a w końcowej części baletu budzi się. Czasami trudno odróżnić co jest materialną dekoracją a co tylko projekcją rzucaną na ekran, będącą dziełem Johna Driscolla i Gemmy Carrington. Animacje graficzne wykorzystują rozmaite motywy figuralne z przewagą liternictwa i ornamentów roślinnych. W sumie przedstawienie z Royal Opera House zostało perfekcyjnie zrealizowane i bardzo szybko osiągnęło w Londynie, i nie tylko, status nowego baletu klasycznego. Jak podają źródła jest to pierwsza od 1995 roku pełnowymiarowa produkcja Baletu Królewskiego. Z pewnością może stać się niebawem żelazną pozycją zespołów baletowych, w których pracuje wielu utalentowanych tancerzy. Może pod względem atrakcyjności libretta skutecznie konkurować nawet z takimi hitami scen baletowych, jak Dziadek do orzechów. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |