GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDionizje w studiu TVP Wrocław
Strona 1 z 3
Nie można przedstawienia o najdłuższym w świecie tytule Ja, Piotr Rivière, skorom już zaszlachtował siekierom swoją matkę, swojego ojca, siostry swoje, brata swojego i wszystkich sąsiadów swoich. uznać za spektakl stricte muzyczny, choć przygotował je zespół Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu. Muzyka w tym przedstawieniu istnieje, skomponował ją Piotr Dziubek.
Jest głównie instrumentalna, czasem śpiewana, ale odgrywa rolę tła dźwiękowego tworzącego nastrój. Stylistycznie można ją zaliczyć do nurtu etnicznego, niekiedy o wyraźnie bałkańskim zabarwieniu, jak ścieżki dźwiękowe Gorana Bregovićia do filmów Emira Kusturicy. Pojawia się tutaj charakterystyczny duet tuby i trąbki, ale jest też klasyczny zespół rockowy, nie mówiąc już o licznych efektach dźwiękowych pozamuzycznych.
Wszystko zostało wcześniej nagrane na potrzeby przedstawienia. Aktorzy wykonują też na żywo kilka songów, które oddają stan psychiczny niektórych bohaterów i stanowią przerywnik wstrzymujący i tak dosyć ślamazarnie posuwającą się akcję. Wykonawcy są muzycznie dobrze przygotowani, zarówno gdy śpiewają solo, jak i w sekwencjach chóralnych. Ich głosy są świadomie chropawe, białe, wiele tutaj krzyku, prostej lamentacji.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |