opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

55 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Simon Boccanegra” Verdiego w Opéra de Nice

Opera w Nicei zainaugurowała nowy sezon wystawieniem Simona Boccanegry Giuseppe Verdiego - dzieła, które ze względu na liczne słabości i niekonsekwencje w zakresie konstrukcji dramaturgicznej sprawia duże kłopoty inscenizatorom. Mamy tutaj bowiem do czynienia z freskiem historycznym opisującym rzeczywistość polityczną czternastowiecznej Genui, w której zawiązywały się rozmaite spiski przeciwko panującej ówcześnie władzy. Sprawującej ją patrycjuszom sprzeciwia się tutaj zbuntowany tłum, a na jego czele staje ludowy bohater, korsarz Simon Boccanegra.

Simon Boccanegra,Nicea 1

Ważną rolę w libretcie Francesco Maria Piave i Arrigo Boito odgrywa czas: oczywiście historyczny, ale także przywoływany w pamięci protagonistów czas wspomnień oraz czas akcji, naznaczony oddzielającą prolog od pierwszego aktu cezurą w narracji, obejmującą aż dwadzieścia pięć lat. Próba teatralnego wypełnienia tego „pustego” okresu stanowi dla reżyserów nie tak łatwą przecież do uniknięcia pułapkę. Ale jest ich w tej operze dużo więcej. Na przykład postać lidera politycznego Lorenzino, który podejmuje się podłego zadania porwania niewinnej Amelii Grimaldii - jest on w libretcie wspomniany, ale ani razu nie pokazuje się na scenie. Albo romans pomiędzy Simonem i Marią (szybko zresztą uśmierconą) i mylące nadanie ich córeczce tego samego imienia, co matka. Mniej uważny i domyślny widz szybko staje się ofiarą niejasności i dość mętnych sytuacji. Tym bardziej wydaje się, że przyjmowanie przez inscenizatora ściśle historycznego lub naturalistycznego punktu widzenia nie jest szczególnie wskazane, bo w zasadzie nie wnosi do przedstawienia niczego ciekawego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART