GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFrancja: 33 edycja Festival d’Ambronay
Strona 8 z 11
Wreszcie Motet pour les trépassés (Motet dla zmarłych) trzeba zaliczyć do gatunku kompozycji okolicznościowych, ponieważ został on napisany na potrzeby licznych pogrzebów, jakie okryły żałobą francuski ród Gwizjuszy. Podczas wykonywania tych trzech pozycji Christie wykazał się godną podziwu znajomością wszelkich subtelności i tajników muzyki Charpentiera, umiejętnie eksponując jej intymny i niezwykle osobisty charakter, często ustępujący miejsca pełnym religijnej żarliwości fragmentom. Warto zauważyć, że nie chodzi tu tylko o popadanie w zwyczajowe lamentacje, lecz iż wszelkie bolesne akcenty służą budowaniu skoncentrowanego na stanach duszy barokowego teatru.
„Koncert o podwójnym obliczu" był okazją do podziwiania talentu Nathalie Stutzmann, która pozwoliła nam delektować się swym wciąż jeszcze solidnie brzmiącym kontraltem, a jednocześnie podziwiać jej umiejętności kapelmistrzowskie. Tutaj pojęcie metamorfozy skonkretyzowało się w ten sposób, że francuska artystka wykreowała jakby własną wersję kantaty Bacha, na którą złożyły się fragmenty przeznaczonych na jej głos kompozycje Kantora z Lipska (np. Erbarme dich z Pasji św. Mateusza lub wirtuozowskie Nichts kann mich erretten z Kantaty BWV 74). Godnym odnotowania był fakt, że francuska artystka sama dyrygowała towarzyszącym jej Ensemble Orfeo 55. Po przerwie ten sam zespół wykonał pod batutą Stutzmann Metamorfozy Straussa - nawiązujące w swoim charakterze do renesansowej polifonii wokalnej - zamieniając instrumenty dawne na współczesne. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |