GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Carmen” w Opéra de Marseille
Strona 3 z 5
Może trochę szkoda, że reżyser nie pokusił się o wprowadzenie choćby ogólnie przeprowadzonych wątków interpretacyjnych, ograniczając się do solidnie przygotowanej warstwy ilustracyjnej, ale pomimo tego mankamentu jego praca wzbudza uznanie publiczności. Przede wszystkim seria kolejnych numerów - to cecha charakterystyczna dla gatunku opéra-comique - składa się tutaj na płynnie przeprowadzoną całość dramaturgiczną, a rozgrywająca się przed nami tragiczna historia zakończonej brutalną śmiercią miłości przykuwa uwagę swoją wiarygodnością. W dużej mierze zawdzięczamy to starannie ustawionym działaniom scenicznym, i to zarówno solistów, chóru, jak i uczestniczących w tej produkcji z dużym zaangażowaniem grup dziecięcych. Podobać się też może ciekawie pomyślana i posiadająca wiele walorów plastycznych warstwa wizualna tego przedstawienia, którą zawdzięczamy autorowi dekoracji - Ezio Frigerio, kostiumów - Franca Squarciapino i urokliwych ustawień świetlnych - Vinicio Cheli.
Choć wznoszące się na całą wysokość przestrzeni scenicznej mury, symbolizujące plac przed manufakturą tytoniową, mogą początkowo nieco przytłaczać swoją monumentalnością, to ogólny wystrój tak zaplanowanego obrazu skutecznie przywołuje hiszpański klimat Sewilli. Szczególnie udany pod względem kolorystycznym i inscenizacyjnym jest finał opery, rozgrywany na bardziej otwartej przestrzeni ewokującej zarazem arenę, na której ma się zaraz rozegrać corrida, i miejsce, gdzie zgodnie z przeznaczeniem Carmen odzyska poprzez śmierć swoją niczym już nie skrępowaną wolność. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |