opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-48.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

75 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Romans zdrajczyni

Jego głos jest silny i dobrze postawiony, ale w chwilach bardziej patetycznych forsuje. W drugoplanowych rolach wystąpili Polacy. Tu też obyło się bez rewelacji, choć przekonującą aktorsko i głosowo postać niewdzięcznej służącej stworzyła Anna Karasińska (Giustina), a stetryczałego męża hrabiny zaprezentował w dobrym stylu Adam Kruszewski. W partii dowódcy Austriaków wystąpił bas Robert Dymowski, zwykle obsadzany w rolach niewiele znaczących tępych figurantów. Wreszcie wielopostaciową funkcję przypadło spełnić dawno nie oglądanemu na scenie Krzysztofowi Szmytowi - był on adwokatem, gondolierem, urzędnikiem, głosem z zewnątrz, posłańcem i stangretem, śpiewał też wyjątkowo dużo, jak na wykonawcę roli w zasadzie niemej.

Senso 1

Całość przedstawienia poprowadził nudnie niemiecki dyrygent Gerd Schaller, który miał sporo roboty np. z zestrojeniem chóru z orkiestrą w scenach zbiorowych. Niestety dosyć sztampowo wywiązał się ze swego zadania, ponoć nieobecny na większości prób z powodów osobistych, argentyński reżyser Hugo De Ana. Sceny zbiorowe z żołnierzami powstańczej armii włoskiej przebiegały szalenie statycznie jak tzw. żywe obrazy, nieznośnie też kojarzyły się z amatorskimi wieczornicami z okazji Rewolucji Październikowej.

Senso 4

Również sceny w przybytku rozkoszy, czy w karczmie były rozwiązane scenicznie bez finezji i pomysłu. Tzw. momenty zbliżenia kochanków również sprawiły reżyserowi sporo kłopotu, bo do końca nie zdecydował się, czy mają być dosłowne czy aluzyjne. Można sobie wyobrazić, że gdyby tę operę przygotował zdolny polski reżyser i zaangażowano do niej czołowych polskich śpiewaków, przedstawienie wypadłoby dużo lepiej od strony artystycznej.

                                                                  Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART