opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




30 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

77 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Ziarno i plewy ( po XIX Łódzkich Spotkaniach Baletowych )

Tańca w tej opowieści niewiele, więcej pantomimy i aktorstwa, z czego artyści dobrze zdają egzamin. W roli Kopciuszka na premierze wystąpiła Monika Maciejewska a Wróżki - Beata Brożek. To tylko dwie kobiece role w tym balecie. Reszta - sami panowie; znakomita Macocha (jakież celne spostrzeżenia dotyczące zachowań pani w pretensjach!) - czyli Mariusz Caban, i jej dwie córki - Aleksander Miedwiediew i Jerzy Gęsikowski (można powiedzieć: babo-chłopy). Zblazowanego księcia tańczył Gintautas Potockas, a w roli nie mniej wyrazistych służących wystąpili Jan Łukasiewicz oraz Krzysztof Pabiańczyk. W sumie ŁSB zaczęły się dobrą zabawą z mnóstwem gagów, zaskakujących rozwiązań scenicznych i w dodatku dobrze wykonanych.

Image

Nie bez powodu spektakl otrzymał Złotą Łódkę - doroczną nagrodę krytyków teatralnych Łodzi.
Ten udany początek Spotkań miał swoje kontynuacje w pozostałych, prawie wszystkich, występach zaproszonych gości. Cullberg Ballet, który pamiętamy z XIV i XVI Spotkań (1997 i 2001 r.) i tym razem przywiózł choreografię Matsa Eka, choć nie tak sławną jak "Giselle" czy "Śpiąca królewna". Widzowie obejrzeli utwór z 2005 r. pn. "Aluminium" do muzyki Johna Adamsa. Zainteresowania społeczne Matsa Eka tym razem skutkują obrazem relacji miedzy parą i w większej grupie. I jak to u Eka - refleksja wychodzi od banału; domu, stołu, lampy, naczyń. Nie wszystkim podobało się takie ujęcie tematu oporu (bo tak wyjaśnia ideę tego spektaklu sam choreograf) - niektórzy byli zdegustowani użyciem na scenie talerzy i łyżek, niemniej Ek znany jest z rekwizytów, nawet banalnych, które poprzez swoją powszechność użycia w sztuce nabierają innego wymiaru. O choreografii Eka trudno napisać ponad to, co już zostało napisane; że wielką jest.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART