GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZiarno i plewy ( po XIX Łódzkich Spotkaniach Baletowych )
Strona 1 z 5 Choć to dziewiętnasty łódzki festiwal baletowy, to - jak twierdzi jeden z twórców Łódzkich Spotkań Baletowych, Stanisław Dyzbardis - liczy on sobie już 40 lat, gdyż jego idea powstała w 1967 r, kiedy oddawano do użytku obecny gmach Teatru Wielkiego. A zatem - Spotkania wkroczyły w wiek średni, pozwalający właściwie ocenić wartość dzieła i odróżnić ziarno od plew. A na XIX Spotkaniach były jedne i drugie.Festiwal otworzył - jak zwykle - zespół gospodarzy premierowym "Kopciuszkiem" w choreografii Włocha, Giorgia Madii. Do jednoaktowego baletu - a raczej widowiska - choreograf wykorzystał nie muzykę Sergiusza Prokofiewa, a fragmenty znanych dzieł Gioacchino Rossiniego: sonat, preludiów oraz oper, w tym tych najbardziej znanych jak "Cyrulik sewilski", "Sroka złodziejka", czy "Wilhelm Tell". Nie mogło oczywiście zabraknąć i muzyki "Kopciuszka" (La Cenerentola). Jak mówi choreograf - "Moja historia o Kopciuszku /.../ przefiltrowana jest przez moją kulturę, moją epokę i moją wyobraźnię/.../, ma odczuwalne wpływy "Cinderelli" według Walta Disneya, a więc zachowuje głównie pozytywne wymiary życia /.../". Rzeczywiście jest to historia może nie współczesna, ale opowiedziana współcześnie (podobnie widzi "Kopciuszka" Jean Christophere Maillot). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |