GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Mireille" w Opéra National de Paris
Strona 3 z 3 Wyraźnie zagubieni wokaliści robią co mogą, ale przecież widać, że nie wierzą w powodzenie całego przedsięwzięcia. Wcielająca się w Mireille Inva Mula irytuje nieustannym mizdrzeniem się do publiczności, sztucznymi minami i mechanicznym powtarzaniem doprowadzonych niemalże do karykatury gestów (wznoszenie ramion do nieba, ręka na sercu, klękanie), toteż trudno doprawdy się dziwić, że jej skądinąd ładny i na ogół poprawnie prowadzony sopran nie jest już w stanie uratować wiarygodności tytułowej postaci. Z kolei obsadzony w roli Vincenta i dysponujący delikatnie brzmiącym tenorem Charles Castronovo przechadza się po scenie z rękoma w kieszeni, a śpiewający partię Ourriasa Frank Ferrari usiłuje wywrzeć mocne wrażenie nadmiernie forsując niezbyt subtelnie wykorzystywany baryton i potrząsając z wściekłością ustawioną z boku sceny kariolą. Nieco lepiej wypadają Alain Vernhes (ojciec Mireille), Sébastien Droy (Andreloun) i Sylvie Brunet (Taven), ale paradoksalnie najciekawszy z każdego punktu widzenia występ zaprezentowała kreująca drugoplanową rolę Vincenette Anne-Catherine Gillet. I nawet interpretacja stojącego na czele Orchestre de l'Opéra National de Paris Marca Minkowskiego pozostawia u słuchaczy pewne poczucie niedosytu. Wydobywa on wprawdzie z partytury Gounoda żywe barwy, blask i siłę zmiennych pejzaży dźwiękowych czy czułość fragmentów lirycznych i dynamikę scen dramatycznych, a jednak całość wykonania często razi pewną ociężałością i obieraniem nie zawsze zrozumiałych temp. A zdesperowana publiczność premierowa podsumowała ten operowy falstart w Paryżu głośnym buczeniem i manifestacją zdecydowanej dezaprobaty. Leszek Bernat
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |