opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

113 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Gioconda" z polskim akcentem w Metropolitan Opera

Tytułową partię wykonała amerykańska sopranistka Deborah Voigt. Wcześniej, w 2005 roku, śpiewała tę rolę na scenie Teatro Liceo w Barcelonie. Dzięki drastycznej kuracji odchudzającej jej kreacja aktorska wypadła przekonywująco. Obdarzona jest silnym głosem, o doskonałym górnym rejestrze. Niestety dźwięk nie posiada włoskiego brzmienia oraz brakuje mu silnych rejestrów piersiowych. Wypada blado w porównaniu do wzorcowego nagrania Marii Callas lub Renaty Tebaldi. Niemniej jej końcowa aria Suicidio stanowiła prawdziwy pokaz kunsztu wokalnego i aktorskiego. Znacznie lepiej wypadła jej sceniczna rywalka - Laura. W partii tej wystąpiła rosyjska mezzosopranistka Olga Borodina. Jej ciemny, aksamitny głos łatwo przedostawał się poprzez silną orkiestrację. Wzruszyła w lirycznej modlitwie w akcie II przed obrazem Madonny Stella del Marinar. Niezwykle dramatycznie zabrzmiała podczas słynnego duetu z Gioconda L'amo come il fulgor del creato (Kocham go jako słońca promienie).

Image

Bohaterką wieczoru, zgodnie z oczekiwaniami, została Ewa Podleś, ciesząca się tutaj opinią arcymistrzyni śpiewu, która nigdy nie zawodzi swoimi występami publiczności. Tak było i tym razem. Wystąpiła w niewielkiej, aczkolwiek kluczowej partii niewidomej matki (La Cieca). Ostatni raz śpiewaczka gościła na deskach MET 24 lata temu w tytułowej partii opery Rinaldo Jerzego Fryderyka Haendla. Jej głęboki, aksamitny kontralt, o pełnym, zmysłowym brzmieniu, z łatwością wypełnił ogromną przestrzeń MET. Kluczowa aria Voce di donna o d' angelo wykonana została z niezwykłym kunsztem wokalnym i aktorskim. Wywołała spontaniczną 5 minutową owację publiczności. Role matki tytułowej bohaterki polska śpiewaczka prowadziła konsekwentnie, często szukając po omacku oparcia lub upadając bezradnie, potrącana przez biegnące chórzystki. Prostymi środkami aktorskimi stworzyła niepowtarzalną kreację i wzniosła ją na najwyższy poziom interpretacyjny. Udowodniła, że dla wielkich talentów nie ma małych ról. Kilku recenzentów, zafascynowanych unikatowym głosem wybitnej Polki, zastanawiało się głośno, że może, jak sugeruje Barnaba, jest ona wcieleniem czarownicy. Inni radzili obecnemu dyrektorowi MET Peterowi Gelbowi, aby pośpieszył natychmiast z następnym angażem dla Ewy Podleś, aby nie stracić okazji.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART