GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Fiddler on the Roof" made in Wroclaw
Strona 1 z 4 Musical Skrzypek na dachu (w niemieckiej strefie językowej wystawiany jako Anatewka), bije rekordy popularności. Jerry Bock napisał kilka piosenek do rewii broadwayowskich oraz kilka musicali, z których dwa: Fiorello (1959), i Fiedler on the Roof (1964), odniosły duży sukces. Skrzypek na dachu należy do tych wielkich amerykańskich musicali, które obiegły niemal cały świat. We Wrocławiu powrócił na afisz, po zaledwie trzech latach nieobecności. Zawsze grany przy kompletach publiczności, zapewne po tegorocznej serii sześciu przedstawień jeszcze nie raz powróci do stolicy Dolnego Śląska. I warto żeby wracał, gdyż wystawiany w Hali Stulecia jest muzycznym widowiskiem przedniej jakości. Nie ma w nim słabych punktów, bowiem każdy element składający się na spektakl został przygotowany z najwyższą artystyczną jakością.
Premiera, 10 października, prowadzona zręczną batutą dyr. Ewy Michnik wykazała w pełni profesjonalne podejście do muzyki charakterystycznej w amerykańskiej strefie kulturowej. Maestra trafnie i z wyczuciem, za pomocą wielkiego zespołu orkiestry zaznaczyła stylizowany żydowski folklor, z właściwym nastrojem kształtowała atmosferę przeżyć, od sentymentalnych i lirycznych fraz aż do tragicznych. Takie właśnie dominowały, gdy bohaterom przyszło opuszczać rodzinną Anatewkę. Solo skrzypcowe z dużym kunsztem, w kostiumie Żyda, wykonywał na scenie Stanisław Czermak. Wprawdzie muzyka kształtowała emocje, ale o ich narastanie i wzruszające sytuacje zadbał reżyser megaprodukcji, Marek Weiss. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |