GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościLady Makbet czy Katerina?
Strona 3 z 3 Realizacja opery Szostakowicza wymaga ogromnej obsady wykonawczej, zwłaszcza wśród mężczyzn. Dość powiedzieć, że potrzeba tutaj co najmniej pięciu dobrych tenorów, z czym w polskich operach bywa krucho. Oczywiście najtrudniejszą, wręcz karkołomną wokalnie i aktorsko jest partia Katarzyny, w Poznaniu zrealizowana w sposób znakomity przez Natalię Kreslinę, dysponującą nie tylko odpowiednimi warunkami sceniczymi, ale głosem mocnym, dramatycznym i lirycznym zarazem. Śpiewaczka stworzyła też znakomitą rolę aktorską kobiety, której widz współczuje mimo jej zbrodni i wyuzdania. Dobrze też ukazała swoje walory wokalne Sylwia Złotkowska w roli katorżniczki Sonietki. Świetnie wpisali się w swe role muzycznie i teatralnie Aleksander Teliga w roli teścia Katieriny, Karol Bochański jako mąż i Sergey Nayda jako Sierioża. W pamięci pozostaną też trudne role wokalno-aktorskie w wykonaniu Marka Szymańskiego, Magdaleny Wilczyńskiej, Krzysztofa Bączyka, który był nieco groteskowym popem i wreszcie Andrzeja Malinowskiego w kultowej roli starego katorżnika. Duże uznanie należy się chórowi Teatru Wielkiego kierowanemu przez Mariusza Otto. Ten umiarkowanie liczebny zespół potrafił wygenerować wolumen 100-osobowej kapeli wokalnej. W sumie przedstawienie, które muzycznie realizował Gabriel Chmura atakowało słuchaczy bardzo nowoczesną, ostro i szorsko brzmiącą warstwą dźwiękową, a strona sceniczna, za którą w całości odpowiadali argentyńscy artyści budziła z kolei podziw dla mimo wszystko zrozumienia realiów obyczajowych rosyjskiej prowincji. Poznańska Lady Makbet jest więc bardzo ambitnym, choć być może dosyć trudnym w odbiorze spektaklem, w którym elementy teatralne i muzyczne są niemalże idealnie zrównoważone. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |