opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




17 maj 2022       


Wydarzenia

  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

32 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Ciągle najpiękniejszy festiwal na świecie

Po występie The Prodigy kontrowersje nie osłabły, lecz przeciwnie, jeszcze bardziej się nasiliły. Nie wywołała ich ocena artystyczna koncertu, bo bez względu na to, czy się taką muzykę lubi, czy nie, stał on na wysokim poziomie. Emocje wywołało żądanie zespołu, by scenę odgrodzić barierką od publiczności. Z jednej strony muzycy mieli prawo obawiać się o własne bezpieczeństwo, ale z drugiej strony, gdyby lepiej znali specyfikę i historię Przystanku Woodstock, być może rozumieliby, dlaczego barierki nigdy nie były tu ustawiane. Ostatecznie barierki, mimo wyraźnej dezaprobaty publiczności, organizatorzy postawili, a zgromadzeni byli świadkami otwartego konfliktu między Owsiakiem, a managementem zespołu. Trwał on jeszcze długo po zakończeniu Woodstocku. Obie strony pozostały przy swoich stanowiskach: Owsiak konsekwentnie twierdzi, iż Woodstock jest najbezpieczniejszym polskim festiwalem i przytacza potwierdzające to argumenty, ale The Prodigy  zachowali  odmienne zdanie.

Zanim jednak na dobre rozgorzała dyskusja o barierkach, byliśmy świadkami ostatniego koncertu, którym był występ zespołu Łąki Łan. Na polskiej scenie nie było, nie ma i z pewnością szybko nie będzie drugiej takiej kapeli. Hipnotyzujące (także poprzez nawiązania do narkotyków) i zabawne teksty, "owadzie i roślinne" przebrania, nieustający performance na scenie, czterech śpiewających członków zespołu, elementy cyrkowego show, i przede wszystkim bardzo "światowo" brzmiąca muzyka sprawiają, że ciężko pozostać wobec nich obojętnym.

Jak przed rokiem, ostatnim akcentem Przystanku był występ Piotra Bukartyka (dał on także solowy występ w piątek) występującego wspólnie z uczestnikami warsztatów muzycznych w Akademii Sztuk Przepięknych.

Z dziennikarskiego obowiązku dodam, iż na tegorocznym Woodstocku wystąpili także: Chilli, Materia, Raggafaya, Kumka Olik, Donots, BlackJack, Apteka, Jahcoustix i Kontrus. Na Scenie Folkowej zagrali tradycyjnie Carrantouhill oraz m.in.: Podoba Mi Się, Tadeusz Woźniak i Łydka Grubasa. Dodatkowo na scenie przy Pokojowej Wiosce Krishny pojawiły się znane polskie zespoły: Farben Lehre, Zielone Żabki czy Moskwa.

Klasyka

Podczas ubiegłorocznego Przystanku Woodstock akcentów związanych z muzyką poważną było najwięcej w historii tego festiwalu. Natomiast w tym roku były one znikome. Wynikało to przede wszystkim z faktu, iż według Owsiaka największe media ogólnopolskie prawie nie zauważyły ubiegłorocznej obecności różnych form muzyki klasycznej. Jednym z wyjątków był portal Maestro

https://maestro.net.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=916&Itemid=86&limit=1&limitstart=0

o czym szef Przystanku świetnie pamięta, ale np. TVP nie chciała za darmo (!) transmitować koncertu Leszka Możdżera z Tymonem Tymańskim i jego grupą "Polish Brass Ensamble". A przecież ich "Jazzowe Interpretacje Chopina" były projektem, który w całym Roku Chopinowskim miał największą widownię! Stosunkowo mało miejsca media poświęciły też występowi wirtuoza skrzypiec Nigela Kennedy'ego. To wszystko sprawiło, iż w tym roku, na dobrą sprawę, muzyka klasyczna gościła jedynie dzięki obecności Krzysztofa Herdzina.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART