GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Traviata" w Krakowie
Strona 2 z 2 I taką pozostała do końca opery, a więc uniesioną miłością i szlachetnością (scena z ojcem Alfreda), upokorzoną w scenie na balu u Flory i nieoczekiwanie radosną, choć gasnącą, w finale. Edyta Piasecka w swej kreacji tej roli ujawniła wszystkie zalety swego pięknego sopranu lirycznego. Adam Zdunikowski dysponuje bardzo ładnym tenorem lirycznym, powiedziałbym tenore di grazia: eleganckim, subtelnym i delikatnym w brzmieniu. To oczywiście nie pierwsza jego inscenizacja Traviaty. Rolę ma więc opanowaną do najmniejszych szczegółów. A jego rutyna teatralna i aparycja sceniczna ułatwiają mu stworzenie przekonującej postaci kochającego, choć nieco lekkomyślnego i porywczego młodzieńca. Bardzo dobry wokalnie był śpiewający partię ojca Alfreda łódzki baryton, Zenon Kowalski. Interpretacje jego duetu z Violettą, szczególnie fragmentu Pura sicome un angelo (Czysta jak anioł) i wspaniała aria Di Provenza il mar, il suol (Morze i ziemia Prowansji) mogły wzruszyć także i publiczność.
Muzycznie operę przygotował i prowadził spektakl premierowy Tomasz Tokarczyk. Staranność i dokładność odczytu partytury oraz "podążanie"za śpiewakiem - to podstawowe zalety jego interpretacji. Jacek Chodorowski |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |