GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNabuchodonozor na zgliszczach jerozolimskiej świątyni
Strona 2 z 5
Reżyseria pozostaje tradycyjną w dobrym tego słowa znaczeniu. Maria Sartova jako śpiewaczka posiada znaczne doświadczenie w tym względzie. Przede wszystkim zapewnia artystom odpowiednie warunki w celu skupienia się na pierwszorzędnych zadaniach wokalnych i za ich pomocą kształtowaniu scenicznego wizerunku postaci. Nie tworzy też teatru głuchoniemych, a więc ogrywania każdej sytuacji mimicznymi akcjami dla chórzystów i pozostałych osób, kiedy nie są w danej chwili bezpośrednio zaangażowani muzycznie.
Na początku każdego aktu, nawet, gdy, jak w przypadku dwóch ostatnich, są one połączone, popisowe figury kreśli tancerz Jauheni Raukuc, uosobienie proroka Jeremiasza dającego w ten sposób wyraz rozpaczy nad losem Żydów w babilońskiej niewoli (chor. Jakub Lewandowski). Z kolei trzech (Angel Martinez-Sanchez, Gabriele Togni i Maciej Pluskowski), wykonujących na poły akrobatyczne ewolucje, poprzedza wejście Nabuchodonozora, a tancerka (Teresa Żurowska na zmianę z Agatą Steinke) wprowadza do scen rozgrywających się w babilońskiej sali tronowej.
Na premierze w tytułowego bohatera wcielił się Andrzej Dobber mający spore doświadczenie w wykonywaniu tej partii (przed trzema miesiącami podziwiałem go na katowickiej scenie w ramach jubileuszu 40-lecia pracy artystycznej). Szlachetny baryton, o brzmieniu nasyconym decydującymi o barwie alikwotami, dostarcza słuchaczom sporej satysfakcji, choć tym razem być może nadużył głosu w pierwszych aktach, w których głównie współtworzy tzw. concertata, czyli finały z udziałem wszystkich postaci i chóru. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |