GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPróba sztucznej nieinteligencji
Strona 1 z 4
Michał Mendyk, dziennikarz muzyczny i menedżer kultury, w materiale zapraszającym na premierę muzycznej instalacji Body for Harnasie Wayne’a McGregora i Bena Cullena Williamsa napisał: „Jeśli twórców A Body for Harnasie, łączy coś z polskim kompozytorem (Karolem Szymanowskim), to właśnie odwaga wikłania się w tyleż niebezpieczny, co twórczy układ trzech ciał. Wszak organiczne interakcje tancerzy nie tylko zostają tu podporządkowane abstrakcyjnej wizji choreografa, lecz także poddane działaniu wciąż nowej i nieprzewidywalnej – sztucznej inteligencji”.
Otóż już w założeniu kryje się błąd. Sztuczna inteligencja jest jak najbardziej przewidywalna, bo zawiera zebrane treści i mechanizmy, które wytworzyli ludzie i podsunęli do zapamiętania tej plątaninie elektronicznych synaps, nazwanej ogólnie sztuczną inteligencją, w skrócie AI. Umysłowa sprawność tej „inteligencji” zależy więc od tych, którzy zebrali treści do magazynu czyli bazy. Jeśli nie byli specjalnie kompetentni w danej kwestii, to wybierali tylko mechanicznie, tak jak w bibliotecznym katalogu alfabetycznym, wszystko co odpowiadało na zadane hasło, bez ładu, bez składu. I tak to wyszło. Warstwa wizualna projektu przetworzona przez algorytmy sztucznej inteligencji została wyświetlona na powierzchni trójwymiarowej instalacji zawieszonej w sali koncertowej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |