opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




12 maj 2024       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

37 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Kilar, muzyczny kameleon?

Wskazuje na to dominacja pierwiastka motorycznego jako czynnika formotwórczego oraz wyrafinowanie brzmieniowe w środkowej części, przywodzące analogiczne ogniwo z Muzyki na instrumenty strunowe, perkusję i czelestę tamtego. Emblematyczna czelesta obecna jest również w obsadzie instrumentalnej kompozycji Kilara, a w Adagio, za sprawą rozbudowanych pasaży, wraz z solowymi skrzypcami współtworzy wręcz concertino.

 

Filharmonia Krakowska 312

  

W finale z kolei pojawiają się motywy folklorystyczne, a całe dzieło rozpoczyna uporczywe ostinato wiolonczel i kontrabasów niczym w II Koncercie fortepianowym, a więc można mówić o ciągłości stylistycznej, mimo że obydwa utwory dzieli całe półwiecze. Bezsprzecznie II Symfonia zasługuje na trwałe zagoszczenie w koncertowym repertuarze. W Krakowie jako solista wystąpił Mateusz Krzyżowski, na zmianę ukazując znaczną swobodę techniczną oraz wyczulenie na walory brzmieniowe w przywołanym Adagio, odznaczającym się niepokojącą aurą dźwiękową.

 

Filharmonia Krakowska 313

 

Godnego siebie partnera znalazł w osobie Łukasza Borowicza, od pulpitu dyrygenckiego czuwającego nad precyzją rytmiczną i intonacyjną wykonania. W Preludium chorałowym pobrzmiewają z kolei echa „Trzeciej” Góreckiego. A więc repetytywność, powolny, spokojny tok, a pod koniec gęste, dysonujące klastery. Tym razem kapelmistrz położył nacisk na wewnętrzne skupienie muzyków grających ściśle wyważonym dźwiękiem. Przebieg polega tu nie tyle na zmianie, ile zagęszczaniu brzmieniowym wskutek dołączania kolejnych grup instrumentów.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART