GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDobber, Tokarczyk i Herody
Strona 1 z 3
Kolejny raz przyjechałem do Katowic na Nabuchodonozora (Nabucco) Opery Śląskiej (pamiętać należy, że to właśnie ten teatr przywrócił to dzieło do polskiego repertuaru). Okazją stał się występ w tytułowej roli Andrzeja Dobbera, obchodzącego na tej scenie czterdziestolecie pracy artystycznej. Pamiętam go z Opery Wrocławskiej jako Rigoletta i Króla Rogera. Od tamtego czasu jego dramatyczny baryton, szczególnie predestynujący go do muzyki Verdiego, nic nie stracił na sile i blasku.
Doskonała emisja pozwala artyście w pełni nad nim panować, a zarazem za jego pomocą tworzyć wiarygodny wizerunek muzyczny odtwarzanego bohatera. Sugestywnie wyrażać jego zmieniającą się kondycję, a co za tym idzie i stany emocjonalne: od pychy i okrucieństwa niezwyciężonego króla, poprzez tragizm i słabość pozbawionego władzy i upokorzonego, po w dojrzały sposób pogodzonego z sobą i przyjmującego sądzony los, a zarazem ojca niepokojącego się o córkę. Partia Abigail to dla śpiewaczki wielkie wyzwanie.
Przeznaczona na dramatyczny sopran dysponujący zarazem techniką koloraturową, obejmująca rozległy ambitus, to wznosząca się do wysokiego rejestru, to gwałtownie opadająca do piersiowego. Monika Cichocka w znacznej mierze jej podołała, a dramatyczne portamenta odznaczały się znaczną siłą wyrazu. Często delikatnie intonowała wysokie dźwięki, stopniowo rozszerzając je do wyższego natężenia dynamicznego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |