opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

99 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Oszust matrymonialny – „Don Giovanni” z MET

Wirtuozowskie fioritury występują również w drugiej arii Il mio tesoro, intanto jej narzeczonego Don Ottavia, który znalazł godnego odtwórcę w angielskim tenorze Benie Blissie (kiedyś tę partię z powodzeniem wykonywał w MET Wiesław Ochman), choć postaciowo wpisywał się w stereotypowe ujęcie płaczliwego kochanka, co wyrażało się między innymi w nadużywaniu mimiki brwi, nieco manierycznie towarzyszącej śpiewowi.


 

Don Giovanni,MET 14

 

Z kolei Anna Maria Martínez w partii Donny Elwiry ujmowała muzykalnością, subtelnie intonując wysokie tony i stopniowo zwiększając ich dynamikę.
Leporello Adama Plachetki wywierał wrażenie bardziej pod względem ujęcia aktorskiego, na przykład w przywołanej arii katalogowej Madamina niż muzycznego.
 Zjawiskowy, prawdziwy basso profondo Ołeksandr Cymbaluk przydał wokalnie nieziemskiego tchnienia Komandorowi, choć pomysł reżysera, by pozostawić go w postaci w jakiej zginął, w znacznym stopniu odbiera mu nadprzyrodzonej grozy.

 

Don Giovanni,MET 15

 

Z jego przelanej krwi wyrasta poniekąd czerwony kwiat, umieszczony w miejscu jego śmierci przez córkę. W drugim akcie zmienia on jednak barwę na żółtą, czyżby domagając się w ten sposób od żyjących pomsty, której w końcu przychodzi mu dokonać samemu? Prowadząca przedstawienie zza pulpitu dyrygenckiego Nathalie Stutzmann w scenie śmierci Komandora oraz w następującym po niej duecie Donny Anny i Don Ottavia nad jego ciałem wprowadzała ekspresyjne pauzy, przydając w ten sposób sytuacji dramatycznej wymowy. Później jednak nie potrafiła tchnąć większej dynamiki w nieco mechaniczne następstwo kolejnych numerów muzycznych: recytatywów, arii, duetów i ansambli.


                                                                              Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART