opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-164.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

79 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Oszust matrymonialny – „Don Giovanni” z MET

Później wszakże dołączą do reszty i zakryją twarze.
Z kolei dekoracja zaprojektowana przez Jana Versweyvelda wyobraża placyk u zbiegu ulic niczym w klasycznej tragedii francuskiej, przestrzegającej jedności miejsca. Dopiero w finale, wraz z przybyciem ducha Komandora, ściany zamykają się za nim, więżąc tytułowego bohatera w śmiertelnej pułapce, a projekcje wideo materializują zjawiające się po niego piekielne larwy.


 

Don Giovanni,MET 12

 

Niekiedy można zetknąć się z psychoanalitycznymi sugestiami jakoby Don Juan nie tyle pożądał uwodzonych kobiet, ile związanych z nimi mężczyzn? Zastanawiającym jest też jego ścisła więź z Leporellem, narzekającym wciąż na uciążliwości służby, ale nadal na niej pozostającym. Poza tym zamieniają się rolami i strojami na początku drugiego aktu, co ściąga na Leporella gniew ofiar Don Giovanniego i na swoją obronę wyznaje, że tamten skradł mu niewinność (l'innocenza mi rubò).

 

Don Giovanni,MET 13

 

A może „zwodziciel z Sewilli” Tirso de Moliny, z pierwszego opracowania tego wątku, jest rzadszym przykładem osoby biseksualnej? Tego rodzaju refleksje przychodziły do głowy w czasie spektaklu, ponieważ brakowało mu niezbędnej wartkości. 
Peter Mattei w tytułowej roli wyróżnił się w canzonetcie z mandoliną Deh, vieni alla finestra, o mio tesoro!, wykonanej z dużym wyczuciem odpowiadającego jej klimatu, między innymi poprzez odwołanie się do ekspresyjnego falsetu, przydającego śpiewowi zmysłowego powabu.
 Federica Lombardi jako Donna Anna ze swobodą pokonywała wokalizy w arii Non mi dir, bell'idol mio, które miał za złe Mozartowi wagnerysta Zdzisław Jachimecki w swoim studium o tej operze.



Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART