GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAlchemia baletu
Strona 2 z 2
Podziwiamy bowiem w jego wykonaniu takie wirtuozowskie figury jak zawrotne piruety, napowietrzne skoki czyli jetés, révoltades, a więc obroty w powietrzu, wreszcie entrechats, polegające na krzyżowaniu nóg w takiej pozycji. Dobrze więc się stało, że kierująca Cracovią Danza Romana Agnel dała mu się skusić i podpisała cyrograf na angaż do zespołu. Dotrzymuje mu baletowego pas wspomniany Gieorgij Andriejczenko. Obydwaj białoruscy artyści przydali przedstawieniu blasku za sprawą technicznej perfekcji, mobilizując zarazem pozostałych tancerzy do twórczego współzawodnictwa.
Zarówno solistów: Martę Yıldız, tym razem w charakterystycznej roli Pani Twardowskiej z nieodłączną kurzawką w dłoni jako rodzajem oręża przeciw rozgardiaszowi wprowadzanemu za sprawą alchemicznych eksperymentów męża, Michała Kępkę i Filipa Świeczkowskiego w osobach wierzycieli, jak i corps de ballet zaludniający karczmę, co Rzymem się zwie, postaciami tyleż rzeczywistymi, ileż fantastycznymi.
Ostatecznie dzięki doskonaleniu umiejętności, a nie działaniu sił nieczystych, zespołowi Cracovia Danza udaje się wynaleźć kamień filozoficzny i wydobyć szlachetny kruszec artystycznego tańca. Ponadto w przypadku tego przedstawienia znacznie większą wagę przywiązano do jego strony scenograficznej (Bożena Pędziwiatr), odtwarzając miejsca akcji: pracownię krakowskiego alchemika, a następnie wspomnianą karczmę. Duża rola w stworzeniu odpowiedniego klimatu przypadła operowaniu wielobarwnym oświetleniem. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |