GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAlchemia baletu
Strona 1 z 2
Prolog do występu Cracovii Danza 26 kwietnia stanowiły tańce historyczne: forlana, żeglarz, sarabanda i gawot w odtworzonych, stylowych układach z epoki Louisa Pécoura, Raoula Augera Feuilleta i Claude'a Ballona. A to wszystko dla uczczenia pamięci Jean-Georges'a Noverre'a, tancerza i choreografa doby klasycyzmu, któremu przypisuje się nadanie widowisku baletowemu znamion fabularnej akcji. Datę jego urodzin 29 kwietnia (1727) przyjęto jako Międzynarodowy Dzień Tańca.
I właśnie z tej okazji zaprezentowano spektakl Pan Twardowski. Ale bajka!. Tym razem nie do muzyki Ludomira Różyckiego (jego balet przypomniała właśnie Opera Krakowska), lecz montażu utworów Stanisława Moniuszki (obok uwertur: Bajka, Verbum nobile i Paria, fragmentów z Hrabiny).
Autorzy inscenizacji i choreografii: Alina Towarnicka i Dariusz Brojek nadali widowisku interesującą formułę, albowiem na akcję składają się dwie płaszczyzny czasowe. Aktualna, w której tytułowego bohatera uosabia Krzysztof Antkowiak, oraz retrospekcyjna, w której jego samego z okresu młodości odtwarza Gieorgij Andriejczenko. Szczególną uwagę, jak to zazwyczaj bywa, skupia na sobie Maksim Bierko wcielający się w postać Diabła. Jak przystało na jego kusicielską naturę, uwodzi nie tylko składanymi obietnicami, ale przede wszystkim umiejętnościami tanecznymi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |