opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

72 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Powrót Divy albo Seans w operze

Imponowało staranne wykończenie fraz oraz ekspresyjne portamenta w kawatynie „Ah, fors'è lui che l'anima” i z lekkością artykułowane mezza voce koloratury w cabaletcie „Sempre libera degg'io”. Jeśli mogę, to doradzałbym jedynie oszczędniejsze sięganie po fortissimo w wysokim rejestrze, nadające głosowi nieco ostre zabarwienie. Szlachetnie brzmiały natomiast długie kantyleny w concertato „Di sprezzo degno se stesso rende”na koniec drugiego aktu.

 

Traviata,Krakow 2

 

Wzruszające było duettino Violetty i Alfreda „Ch'ei qui non mi sorprenda...”, w którym kobieta miota się pomiędzy pragnieniem pozostania z ukochanym a złożoną jego ojcu obietnicą rozstania z nim. Przejmujące wrażenie wywarła w interpretacji artystki pożegnalna aria w formie romanzy „Addio, del passato bei sogni ridenti", między innymi za sprawą dyskretnie stosowanych portament.

 

Traviata,Krakow 3

 

Adam Szerszeń skromnymi środkami tworzył wokalną charakterystykę postaci przechodzącej znaczną przemianę na przestrzeni tempa d'attacca czyli wieloczłonowego duetu z Violettą, a fizycznie przypominał mi dawnego, czołowego barytona krakowskiego Adama Szybowskiego. Z kolei Paweł Skałuba mocnym, nośnym głosem zarysował wyrazisty portret Alfreda, a reżyseria nie ułatwia mu zadania, każąc wykonywać skomplikowane ewolucje w duecie z Violettą „Un dì, felice, eterea”, obecnej również przy arii „De' miei bollenti spiriti”. Sebastianowi Marszałowiczowi udało się z epizodycznej postaci Markiza d'Obignyego wydobyć całą jej charakterystyczność, nadając większy ciężar gatunkowy niż wynikałoby to z partytury. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART