GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRozśpiewane i roztańczone „Chicago”przy Grzegórzeckiej
Strona 1 z 2
Z aerodromu, zlokalizowanego przy krakowskim Teatrze Variété, startuje wehikuł czasu, który przenosi publiczność do Chicago czasów Al Capelli, jak przekręca nazwisko legendarnego gangstera jedna z żeńskich postaci. I właśnie osią fabuły staje się wykorzystanie przestępstwa do osiągnięcia sławy, a w tym konkretnym przypadku popełnionych przez bohaterki zbrodni.
Konkurują w tym względzie między sobą na pozór skromna żona mechanika samochodowego Roxie Hart i wcześniej zawodowa szansonistka kabaretowa Velma Kelly. Musical do libretta Freda Ebba i Boba Fosse (twórcy filmowego Kabaretu i Całego tego zgiełku, w oryginale jazzu i z takimi właśnie słowy pojawia się song w jednej ze scen) skomponował John Kander. W przeciwieństwie do musicalowych erzaców, masowo produkowanych przez polskie teatry operowe, omawiane przedstawienie w reżyserii Wojciecha Kościelniaka odznacza się znaczną dozą gatunkowego perfekcjonizmu. I to przy szczupłości przestrzeni scenicznej, w której dekoracje w znacznej mierze skutecznie zastępować muszą efekty świetlne autorstwa Tadeusza Trylskiego, a orkiestra, kierowana przez Olega Sznicara, umieszczona jest nad artystami. Występujący zespół posiada w równym stopniu opanowane umiejętności wokalne i taneczne, odznaczając się pełnym zgraniem i geometryczną wręcz koordynacją ruchową (choreografia Eweliny Adamskiej-Porczyk). Może jedynie środki czysto aktorskie pozostawiają nieco do życzenia pod względem zbytniej dosadności. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |