GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Adriana Lecouvreur” Francesco Cilei w Opéra de Liège
Strona 3 z 5
Otóż jego osadzona w kontekście czasowym, w którym powstała opera Cilei - czyli w okresie Belle Epoque zawartym pomiędzy zakończeniem wojny francusko-pruskiej i wybuchem I wojny światowej - narracja sceniczna rozgrywa się w monumentalnej scenografii (Virgile Koering) wiernie odtwarzającej wnętrze słynnej La Comédie Française, tylko widziane od strony kulis.
Już od samego początku obserwujemy wznoszącą się do góry drewnianą strukturę wypełnioną teatralnymi mechanizmami, systemami kurtynowymi czy linami, wśród których uwija się sceniczny personel. W głębi umieszczone są prowadzące do foyer i wyłożone czerwonym dywanem schody, a wokół wiodącego do nich przejścia widnieją na ścianach portrety wielkich aktorów z przeszłości, z Sarah Bernhardt na czele, którzy przez lata tworzyli piękną historię owej świątyni sztuki.
Z prawej strony otwiera się przestrzeń ukazująca proscenium, na którym właśnie występuje Adriana Lecouvreur, dostrzegamy też pierwsze loże teatru. Zwrócona w ich stronę protagonistka kłania się niewidocznej dla nas publiczności, a plastyczna reżyseria świateł Patricka Méeüsa nadaje temu epizodowi wręcz magiczny klimat. Z kolei paryski pawilon schadzek, w którym na przykład panna Duclos wyznacza spotkanie tajemniczemu kochankowi, czy salon pałacu księżnej są aranżowane na naszych oczach przez zręcznie łączących ruchome ścianki techników. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |