GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMatka poprzez wieki łzy wylewająca… (Misteria-Paschalia 2023 - 1)
Strona 3 z 3
Rachel Redmond i Victoire Bunel potrafiły zachwycić subtelną artykulacją w otwierającym Stabat Mater dolorosa i w Quis est homo, a także wzajemnym dopełnianiem się (wspomniane O quam tristis). Pierwsza ze swej strony ritardandami i ściszaniem głosu (Vidit suum dulcem natum), choć przy większym natężeniu dynamicznym jego tembr przybierał mniej korzystne zabarwienie. W przypadku altu odznaczał się on znaczną giętkością, ale w górze skali brzmiał nieco ostro, a i melizmaty zdawały się nieco przyciężkie.
Muszę przyznać, że żywię sentyment do dawniejszego angażowania śpiewaczek o doświadczeniu w repertuarze belcantowym, dysponujących aparatami wokalnymi o szerszym wolumenie i potrafiących dobarwiać brzmienie alikwotami.
Wywierały też na mnie wrażenie opracowania przydające dziełu bardziej monumentalnych znamion (Giovanniego Paisiella, autora pierwszego Cyrulika sewilskiego, zwiększającego skład orkiestry, oraz Josepha Eyblera, wprowadzającego chór i przekazującego mu niektóre numery). Na koniec zauważę, iż jednym z bardziej popularnych wyobrażeń związanych z Wielkim Tygodniem jest Jezus w ciemnicy. Z kolei koncert zdawał się tworzyć wizję Maryi w zimnicy, a to ze względu na niską temperaturę panującą w kościele św. Katarzyny, w którym miała miejsce inauguracja tegorocznych Misteriów-Paschaliów. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |