opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Papiez 131-80.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

51 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Powielkanocne felietonowe wyznania

Dwie grupy spraw dominowały w bogatej przedwielkanocnej korespondencji, jaka nadeszła do redakcji w związku z moimi felietonami. Pierwsza dotyczy tego, co działo się i dzieje wokół Opery Wrocławskiej. Na przykład Iwona K. domaga się „podania konkretnych przykładów, konkretnych informacji na podstawie których zostało użyte określenie cwaniactwo Bassema Akiki”. Jest ich wiele, podam tylko jeden. Ten skądinąd niezły dyrygent widząc co się dzieje, ulotnił się  już kilka miesięcy przed wybuchem skandalu, zamiast murem stać przy swej dyrektorce, której zawdzięczał stanowisko i wcale pokaźne dochody. Czy to nie cwaniactwo?

 

Dużo większe cwaniactwo demonstruje jego była dyrektorka, rozpisując się – wbrew faktom i wynikom kontroli – o krzywdzie, jaka spotkała ją w drodze „po mistrzostwo świata” w prowadzeniu wrocławskiej Opery. Natomiast o wiele mniejszym cwaniactwem posłużył się były wybitny baryton Mariusz Kwiecień, opuszczając swą hojną dyrektorkę kilka tygodni temu, pod pretekstem „nagonki medialnej…”.

 

Natomiast „czekam niecierpliwie na odpowiedź” – pisze Magdalena G. – zarzucając mi brak odpowiedzialności za pisane słowo, bo napisałem, wątpiąc w kontakty międzynarodowe obydwu partnerów Ołdakowskiej, ich niebotyczne zarobki, tragiczny stan operowych finansów i nowych produkcji, niewiele mających wspólnego z szumnymi zapowiedziami, a także nieumiejętności wykorzystania potencjału artystów wrocławskich. Mimo, że czytelniczka nazywa to „stekiem oszczerstw”, nie wycofuje się z niczego, a mógłbym jeszcze dołożyć, ale mam inne jeszcze  problemy na głowie.

 

Na przykład co zrobić, aby pan Bartek z Sosnowca nie rezygnował z czytania moich tekstów w Angorze, pan Michał R. z Poznania zaprzestał doszukiwania się nieprawości w moich felietonach, a pan Zbigniew K. z Cieszyna przestał domagać się: „Panie Pietras, zmień pan czasopismo, ja nie chcę pana artykułów w mojej gazecie !!!”.

 

Stawiane mi zarzuty dotyczą sformułowania „kretyńskiej mody na obrzucanie błotem postaci w sutannach”, nierozumienia zgorszenia pochodzącego od arcybiskupa Paetza, niepojmowania niepodważalnych zasług naszego Papieża (z wyjątkiem zaniechań dotyczących pedofilii), a poza tym odpowiedzi na pytanie „kim Pan jest?”. Tutaj następuje absurdalny indeks moich rzekomych megalomańskich wynaturzeń, zwieńczony postulatem: „Panie Pietras, może więcej pokory”.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART