opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

71 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wzloty i wpadki

Pawanie niezbyt czysto inicjujące utwór rogi sprawiły, że pierwsze wrażenie nie najlepiej usposobiło do zespołu. Jego mocną stronę, jak się wkrótce okazało, stanowi natomiast kwintet smyczkowy, dostarczający solidnego oparcia pozostałym sekcjom (może zatem należało włączyć dzieła przeznaczone na ten właśnie skład?).

 

Filharmonia Krakowska 237

 

Poza tym orkiestra operuje pełną skalą dynamiczną, od piano pianissimo po forte fortissimo, ze wszystkimi pośrednimi natężeniami dynamiki. Częściowo też naprawiono pod koniec początkowe rozczarowanie pięknym, zamierającym wybrzmiewaniem przebiegu muzycznego posuwistej pawany. W Bolerze zrazu ujmowała intonacja tematu przez flety i rzeczywiście rozpoczęcie utworu piano pianissimo. Później psuły obraz całości pewne brudy intonacyjne przy wejściu puzonów i trąbek, niezbyt precyzyjnie strojących.

 

Filharmonia Krakowska 238

 

Trochę za szybko postępowało też crescendo, choć zakończeniu tutti w forte fortissimo nie sposób było odmówić znacznej dozy efektowności. Po przerwie okazało się jednak, że poprzednie niedociągnięcia wynikały z faktu, że cały wysiłek włożono w przygotowanie V Symfonii cis-moll Gustava Mahlera, który uskrzydlił muzyków i poderwał do przywołanego w tytule wzlotu. Co prawda w otwierającym marszu żałobnym precyzja sekcji dętej pozostawiała wciąż nieco do życzenia (znowu puzony), ale ekspozycja drugiego lirycznego tematu przez pierwsze skrzypce, operujące miękkim, delikatnym tembrem, w znacznej mierze zrekompensowała wspomniane niedostatki. Wyjątkowo udane było wieńczące po pauzie generalnej pierwszą część soczyste i nośne pizzicato kontrabasów, przeprowadzające zarazem do drugiego ogniwa Stürmisch bewegt.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART