GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMi-parti albo Dwa w jednym
Strona 3 z 3
Wymowa przedstawienia ulega diametralnej zmianie po przerwie. Między innymi wskutek odwrócenia sytuacji i wymienienia się przez bohaterów osobami terapeutów bez wzajemnej o tym wiedzy. Znacznemu wysubtelnieniu ulega gra aktorska odznaczająca się teraz większą dozą powściągliwości, mając za zadanie raczej wzruszyć widza niż wzbudzić śmiech.
Przejmujący w ujęciu Michała Staszczaka monolog George'a o urazach wyniesionych z dzieciństwa w związku z osobami rodziców nabiera prawdziwie dramatycznych rysów, nie mających nic wspólnego z poprzednimi farsowej natury. Światło zaś ogranicza się do roli czysto funkcjonalnej, a więc eksponowania dekoracji (Karolina Łucja Bramowicz) czy zaznaczania zmieniających się pór dnia. W tle pojawiają się natomiast tym razem projekcje widoków miast odwiedzanych przez parę bohaterów, a więc Wenecji, Florencji, Rzymu, Paryża i Londynu.
Kiedy trafiają do tego ostatniego, w toczonych dialogach mężczyzna nadaje wypowiadanym przez siebie słowom brzmienie Big Bena, wskutek czego humor wzbogaca się dodatkowo o czynnik sytuacyjny. Ostatecznie akcja zatacza okrąg i powraca do punktu wyjścia, tyle że na wyższym poziomie spirali. Dzięki skontrastowaniu części otrzymujemy komplementarne widowisko, łączące w jedno sprzeczne ze sobą żywioły farsy i dramatu. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |