GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMi-parti albo Dwa w jednym
Strona 2 z 3
Spektakl w reżyserii Anny Gryszkówny rozgrywa się w dwóch rejestrach nakładających się na dwie jego części utrzymane w odmiennych stylistykach niczym niesymetryczne stroje średniowieczne czyli właśnie mi-parti. W pierwszej dominuje ton farsowy i liczne są w niej numery muzyczne. Richard Strauss w związku z Kawalerem srebrnej róży pisał do swego librecisty Hugona von Hofmansthala, że nie na to być „farsa berlińska”.
Do niej zdaje się niebezpiecznie zbliżać humor, który momentami cechuje niewybredny charakter poprzez dość częste odwoływanie się do wulgaryzmów, choć w scenach intymnej natury zachowano znaczną dozę pruderii.
Aktorzy Michał Staszczak i Barbara Kurdej-Szatan niejednokrotnie operują dosadnymi i przerysowanymi środkami wyrazu w zakresie mimiki i posługiwania się głosem, co dodatkowo zwielokrotnione zostaje za sprawą zastosowania mikroportów. Rekompensują to rozbrzmiewające w ich wykonaniu kompozycje George'a Gershwina, Cole Portera, Irvinga Berlina z repertuaru między innymi Elli Fitzgerald, Louisa Armstronga, Franka Sinatry i Paula Anki (na telebimach wyświetlany jest angielski przekład dialogów, szkoda że z kolei na prompterze nie ma polskich tłumaczeń tekstu piosenek). Dobrał je Michał Lamża, a zespołem muzycznym kieruje Oleg Sznicar. A także oprawa plastyczna w znacznej mierze tworzona przez wielobarwne oświetlenie o ekspresyjno-dekoracyjnym przeznaczeniu (Karolina Gębska). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |