GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTradycje i teraźniejszość życia muzycznego Malty
Strona 9 z 9
Utwory Jana Sebastiana Bacha i jego synów (Johanna Christopha Friedricha i Carla Philippa Emanuela) powróciły jeszcze przy okazji koncertu niemiecko-koreańskiego wiolonczelisty Isanga Endersa oraz irańsko-amerykańskiego klawesynisty (również organisty, dyrygenta i muzykologa) Mahana Esfahaniego. Obaj artyści ujmowali pełną współpracą i porywającą grą wyobraźni, barwną paletą sonorystyczną i celnie dobieranymi kontrastami dynamicznymi. Na zakończenie warto jeszcze wspomnieć o wartościowej inicjatywie zaproszenia festiwalowych gości do kościoła św. Teresy od Dzieciątka Jezus w Cospicua, w którym miejscowy chór, Valetta Baroque Ensemble i piątka solistów interpretowali pod dyrekcją Riccardo Bianchiego Membra Jesu Nostri Dietricha Buxtehudego.
Chodzi tutaj o powstały do średniowiecznych poematów mistycznych cykl siedmiu kantat - przeplatających instrumentalne sonaty z polifonicznymi concerto na głosy z akompaniamentem - będących muzycznymi lamentami nad ranami Chrystusa. Szczególnie chór przykuwał uwagę homogeniczną barwą, wyrównaną intonacją, dobrze zachowanymi proporcjami między głosami i kolektywną muzykalnością. Wysoki poziom prezentowała też piątka solistów, z Albertem Buttugiegem na czele, którego ciemny, gęsto nasycony i głęboki bas wypełniał całą nawę kościoła, wywierając na słuchaczach duże wrażenie. W niniejszej relacji przywołane zostały tylko niektóre z licznych wydarzeń tegorocznej edycji barokowego festiwalu, albowiem żeby się przekonać o jego niebywałym bogactwie trzeba po prostu na Maltę przyjechać. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |