opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

44 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Najgłośniejszy i najcichszy

Na koncercie abonamentowym naszej znakomitej Filharmonii Narodowej, którą poprowadził łotewski dyrygent Andris Poga, udało się posłuchać najcichszego i najgłośniejszego instrumentu. Wydawało się, że gwiazdą wydarzenia będzie nasz wybitny klawesynista Władysław Kłosiewicz – jako wirtuoz tego najcichszego, jednak prawdziwe owacje wywołał przyjezdny kapelmistrz. Skoro Łotysz, to zaczęło się po łotewsku utworem na orkiestrę smyczkową Pēterisa Vasksa Musica serena, która miała nas wprowadzić w nastrój spokoju.

 

Poga 1

 

Operujący tradycyjnym językiem muzycznym, żyjący twórca mógłby dzięki tej kompozycji konkurować ze słynnym Adagio for Strings – utworem Samuela Barbera. Niestety jest już za późno – Adagio Barbera stało się niesamowicie popularne, było nawet ścieżką dźwiękową do filmów Pluton Człowiek słoń. Po tym wstępie orkiestra oraz wspomagający ją pianista Grzegorz Gorczyca zagrali zapowiadany szumnie Koncert na klawesyn Bohuslava Martinů, rodzaj pastiszu koncertów barokowych z udziałem klawesynu.

 

Poga 2 

 

Chociaż do podniesionej klapy instrumentu przyniesiono mikrofon zapewne w celu wzmocnienia, na szczęście była to ingerencja bardzo delikatna. Klawesyn, jak był najcichszy, to takim pozostał. Miał więc takie chwile, w których grał całkowicie solo, ale gdy włączała się orkiestra, to także nie starała się go zagłuszyć, co jest oczywiście zasługą dyrygenta. Najciekawsze w koncercie Martinů były jednak dialogi klawesynu i fortepianu. Oba klawiszowce wzajemnie się uzupełniały muzycznie i brzmieniowo, tworzyły archaiczno-nowoczesny pejzaż, jakby chciały sobie powiedzieć – kiedyś ty, teraz ja. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART