GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Sceny z Fausta” Schumanna w Opera Vlaanderen w Gandawie
Strona 3 z 4
Emanujący z jego interpretacji ładunek intensywnych emocji, wieloplanowa i jakby rozświetlona wizja oraz starannie wyważone proporcje brzmieniowe, wyrazistość i teatralne różnicowanie poszczególnych fragmentów nie mogły pozostawić słuchaczy obojętnymi. O atrakcyjności wykonania zadecydował również starannie dobrany, złożony z młodych, ale zdradzających ciekawy potencjał wokalistów zespół solistów. Należy tutaj zaznaczyć, że odkrywanie młodych talentów stało się już specjalnością belgijskiej placówki.
Tym razem od jak najlepszej strony zaprezentowali się tenor Rafael Fingerios (Faust), sopranistka Eleanor Lyons (Małgorzata), baryton Sam Carl (Mefisto) i tenor Liker Arcayürek (Ariel). Fantastycznie brzmiały też Chór Opery Vlaanderen i jej zespół dziecięcy, wzmocnione siłami wspomnianego już wyżej Collegium Vocale Gent. Ich zasługi były tym większe, że przez ponad dwie godziny ich członkowie brali czynny udział w „akcji” scenicznej.
A powiedzmy od razu, iż nadanie Scenom z Fausta formy teatralnej nie jest sprawą łatwą i zawiera w sobie spore ryzyko artystycznego niepowodzenia. Otóż tym razem owego karkołomnego zadania podjęła się belgijska choreografka Femke Gyselinck, która przez dziewięć lat była asystentką Anne Terese De Keersmaeker. Rezultat jej pracy nie jest do końca przekonujący, albowiem zaproponowana widzom dość zaskakująca wizja sprowadza się w gruncie rzeczy bardziej do tworzenia urzekających plastyczną urodą obrazów niż do reżyserii w pełnym znaczeniu tego słowa. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |